Reparatie & Garantie

Garantievoorwaarden

Voor alle artikelen die je bij refurbished.be koopt, geldt de wettelijke garantie. Daarnaast biedt refurbished.be een standaard garantie van 3 jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De periode van 3 jaar is geldig voor aankopen vanaf 1 december 2020.

Wanneer een klacht waarvoor een product is aangemeld niet onder de garantievoorwaarden valt, kunnen er onderzoeks- en verzendkosten in rekening worden gebracht. Klik hier om naar de garantievoorwaarden te gaan

Uitgesloten van garantie

Sommige zaken vallen niet onder de garantie. Uitgesloten van garantie zijn:

  • Vocht-, val- en stootschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade;
  • Het buigen van de behuizing ná enige tijd van gebruik. Dit betreft geen productiefout zoals bij sommige nieuwe iPhones direct bij levering het geval is geweest. Ná enige tijd van gebruik kan deze schade ontstaan door bijvoorbeeld het zitten op de iPhone, in de achterzak of bijvoorbeeld door te leunen tegen voorwerpen aan;
  • Defecten voortkomend uit reparatie bij derden zonder onze toestemming;
  • Toestel meldingen die gebruik van een niet origineel Apple onderdeel aangeven als het toestel volledig functioneel is;
  • Buiten garantie zijn kosten voor herinstalleren van software en verzending van reparatie niet gedekt en zullen deze in de vorm van onderzoekskosten in rekening gebracht kunnen worden.
  • Screenprotectors welke al geplaatst zijn op het apparaat.

Wat moet je doen vóórdat je een product op stuurt voor garantie

Als je een product wilt retourneren moeten alle persoonlijke gegevens verwijderd worden van het apparaat. Als jouw persoonlijke gegevens bij ontvangst van de retour nog op het toestel staan kunnen wij het niet innemen of verkopen. Om deze reden vragen wij je om de volgende stappen te doorlopen:

  • Maak zonodig een backup (software).
  • Herstel het product naar fabrieksinstellingen.
  • Log uit iCloud (Apple).
  • Schakel Find my iPhone uit (Apple).
  • Verpak indien mogelijk in productverpakking (niet verplicht).
  • Verzend het product goed verpakt in een stevige doos.

Producten van verschillende leveranciers op sturen voor garantie.

Heb je producten van verschillende leveranciers besteld? Dan moeten deze apart van elkaar aangemeld én verzonden worden. Producten van verschillende leveranciers ontvang je ook altijd in losse pakketten. Je kan op de factuur van je bestelling of in de bevestigingsmail zien wie de leverancier is van je product.

Stappen in het garantieproces

Stap 1: Inloggen

Login op Mijn Account om je product gemakkelijk op te sturen voor garantie.

Inloggen account

Nog geen account? Je kunt met je ordernummer, postcode en huisnummer je account activeren.

Account aanmaken

 

Stap 2: Nieuwe garantie aanmelden

De eerste stap is om te navigeren naar het kopje ‘Retouren en reparaties’. Klik in dit menu op ‘Nieuwe retour aanmelden’.

 

Stap 3: Selecteer het product dat je wilt opsturen voor garantie

Het kan voorkomen dat je meerdere producten hebt gekocht, maar niet alle producten wilt opsturen voor garantie. Klik daarom alleen het product aan dat je wilt laten repareren.

Staat het product dat je wilt opsturen voor garantie hier niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice, zij kunnen je verder helpen met het aanmelden van je product.

 

Stap 4: Overzicht geselecteerde product(en)

Op volgende pagina ziet je nogmaals het product wat je gaat opsturen voor garantie met de bijbehorende informatie.

 

Stap 5: Vul de gegevens in

Vul alle vragen in om een garantieverzoek aan te maken. Kies bij vraag 3 ‘Reparatie’ om het garantieverzoek af te ronden.

 

Stap 6: Wacht op je verzendlabel

Als je de retouraanvraag hebt verstuurd ontvang je binnen maximaal 1 werkdag het verzendlabel in je e-mail. Print het verzendlabel uit en plak het op de buitenkant van de verzenddoos.

 

Stap 7: Pak je product stevig in voor de verzending

Het is belangrijk om het product veilig en verantwoord op te sturen, zo voorkomen we eventuele schade die kan ontstaan tijdens het transport. Het is ten eerste belangrijk dat je een stevige doos gebruikt, verstuur artikelen nooit in zakjes. Zorg ervoor dat het artikel niet vrij kan bewegen in de verpakking en gebruik eventueel wat isolatiemateriaal zoals oude kranten zodat het product veilig verzonden kan worden.

Je kunt ook foto's van zowel de binnenkant als de buitenkant van je pakket maken voordat je het opstuurt. Het verzendlabel moet aan de buitenkant duidelijk zichtbaar zijn. Op de foto van de binnenkant moet te zien zijn dat het artikel goed verpakt in de doos zit. Deze foto's kunnen doorslaggevend zijn als er een probleem ontstaat met het transport of het artikel beschadigd wordt ontvangen.

 

Status van je reparatie.

Duur van je reparatie

Verschillende factoren kunnen invloed hebben op de behandeltijd van jouw reparatie. Afhankelijk van het probleem kan een reparatie tot één week in beslag nemen. Ook de drukte op de reparatieafdeling kan invloed hebben op de behandeltijd. Wij proberen je ten alle tijden op de hoogte te houden via e-mail of in jouw account.

Status van je reparatie

Zowel per e-mail als in jouw account zal je op de hoogte gehouden worden over de status van jouw reparatie. Als je vragen hebt tussentijds neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb je nog vragen?

Heb je nog vragen over het retourneren van uw bestelling die niet behandeld zijn op deze pagina? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Je kan een e-mail sturen naar klantenservice@refurbished.be. of telefonisch contact opnemen via 085-3033799. Wij staan iedere werkdag van 10:00-17:00 voor je klaar.